BESKID SĄDECKI - Szlak spacerowy Chełmiec - Szcząb

Szlak spacerowy Chełmiec - Szcząb

- jest to jeden z czterech szlaków spacerowych, na które może wybrać się mieszkaniec i turysta przebywający w Nowym Sączu. Jest to najkrótszy łącznik ze szlakiem spacerowym "Zachodnim". Rozpoczyna się w miejscowości Chełmiec, będącej dzielnicą Nowego Sącza. Jego długość to 2.5 km a czas przejścia około 50 minut.

Opis szlaku

Początek szlaku zlokalizowany jest w okolicach przystanku MPK na drodze łączącej Chełmiec z Marcinkowicami. Z prawej strony przystanku dochodzi ulica Dunajcowa. Droga od samego początku wiedzie po asfalcie wkraczając do lasu. Kierujemy się w stronę zachodnią mając przed sobą okazałe wzniesienie Szcząbu. Cały czas towarzyszy nam wąska dolina potoku miejscami wspinając się dość stromo. Po kilkunastu minutach szlak wyprowadza nas na teren dość ładnego lasu będącego zwieńczeniem niewielkiej dolinki, którą się poruszaliśmy.

Po dotarciu do rozwidlenia nasz szlak spacerowy skręca w prawo. Rozpoczynamy teraz trawersowanie góry Szcząb. Można zboczyć lekko z trasy aby osiągnąć wspomniany szczyt, który jest całkowicie porośnięty lasem i nie przedstawia żadnych walorów krajobrazowych. Dalej nasz szlak po około 1 km od rozwidlenia dociera do północnej części lasu. Wyprowadza on nas w tym miejscu na brzeg lasu, gdzie łączy się z czerwonymi znakami szlaku "Zachodniego".

Całkowity czas przejścia tego mało malowniczego szlaku wynosi około 50. Powrót tym samym szlakiem zajmuje o 10 minut mniej. Szlak ten jest traktowany jako łącznikowy z szlakiem zachodnim.