BESKID SĄDECKI - Szlak turystyczny - pętla Muszyna - Baza Namiotowa Złockie - Złockie - Muszyna

Szlaki Beskidu Sądeckiego

Pętla Muszyna - Baza Namiotowa Złockie - Złockie - Muszyna

Muszyna - Baza Namiotowa Złockie - Złockie - Muszyna - szlak turystyczny - pętla o długości ok. 8 km, zwany "szlakiem Sadzonego Jaja". Najwyższym punktem szlaku jest szczyt Koziejówka ( 636 m n.p.m.), zlokalizowany w centralnej części tego krótkiego, bocznego grzbietu, odbiegającego od Pasmo Jaworzyny Krynickiej. Szlak ten dociera do miejscowości Złockie, w okolice Cerkiew św. Dymitra w Złockiem. Powrót do Muszyny, do której docierają z Złockiego dwa szlaki piesze: zielony i żółty, które biegną aż do centrum miejscowości. Pętla mija po drodze obiekt:
+2.3 km (0:55 ) Baza namiotowa PTTK Muszyna-Złockie.

Pobierz Trasę GPSplik .gpx trasy Muszyna - Baza Namiotowa Złockie - Złockie - Muszyna

#1. Muszyna - Baza Namiotowa Złockie - Złockie

Ścieżka spacerowa piesza rozpoczyna się przy parkingu na ulicy 21 Stycznia w miejscowości Muszyna. Po przejściu na drugą stronę Muszynki właściwe podejście na grzbiet Pasma Koziejówki rozpoczyna się tuż za źródłem św. Anny ( na lewo dróżka w las ). Początkowo trasa jest dość stroma i szybko osiąga się główną wierzchowiną pasma, pokonując ok 1,5 km i wspinając się 150 metrów. Ścieżka podąża cały czas lasem, po ścieżce kalwarii z krzyżem na wysokości 600 m.n.p.m. osiągając główny szczyt Koziejówka ( 636 m n.p.m.). Tuż za szczytem wyjście z lasu na otwartą przestrzeń na środku której znajduje się rozwidlenie ścieżek. Szlak spacerowy do Bazy Namiotowej Złockie biegnie dalej prosto, a po wejściu w las skręca ostro w lewo. Ostatnie 300 metrów doprowadza do samej bazy namiotowej.

Cerkiew w Złockiem Po opuszczeniu bazy szlak wiedzie w dół doliną potoku. Po około 25 minutach szlak dociera do ulicy Polnej, skręcając w prawo, na północ. Ostatni etap drogą gminną bardzo lekko pod górę około 1 km aż do widocznej z oddali Cerkwi św. Dymitra w Złockiem, która obecnie jest użytkowana jako kościół katolicki.

Muszyna - Złockie

#2. Złockie - Muszyna

Schronisko PTTK na Jaworzynie Krynickiej (Beskid Sądecki) Początkowo odcinek szlaku czerwonego z Jaworzyny Krynickiej ( 1114 m n.p.m.) wiedzie równocześnie z szlakiem zielonym, którym docieramy do nieco niżej postawionemu, będącemu na uboczu Schronisku na Jaworzynie Krynickiej ( 1050 m n.p.m.). Trasa jest szeroka i twarda, ze względu na spora liczbę pieszych. Ruch turystyczny jest tutaj mocno wzmożony. Ścieżka jest przyjemna, w miarę biegnąca po płaskim, zalesionym terenie. Do samego szczytu Runek ( 1082 m n.p.m.) szlak biegnie główną granią pasma. Ten fragment Głównego Szlaku Beskidzkiego (GSB) jest niewymagający z racji niewielkiego przewyższenia. Dwa mijane szczyty mają podobną wysokość co Runek: Bukowa ( 1077 m n.p.m.) oraz Czubakowska ( 1069 m n.p.m.). Pod koniec trasy do szlaku czerwonego dołącza szlak niebieski: Bacówka nad Wierchomlą - Runek - Krynica .

Muszyna-Złockie fot. beskidsadecki.eu
Muszyna-Złockie z lotu ptaka. Zejście z terenu cerkwi w Złockiem jest dość strome, wiedzie jednakże wygodną drogą oraz schodkami. Po niecałych 5 minutach szlak zielony, który biegnie od Muszyny na Jaworzynę Krynicką, którym się początkowo poruszamy skręca w lewo, łącząc się z szlakiem żółtym Muszyna - Pusta Wielka. Od tego momentu odcinek szlaku o długości ok 2,3 km wiedzie wzdłuż drogi przebiegającej z północy na południe od Złockiego do Muszyny. Po dotarciu do drogi powiatowej nr 971, tuż pod wzgórzem zamkowym Zamku w Muszynie skręca w lewo, w stronę centrum Muszyny. Ostatni kilometr pokonuje się uliczkami tej uzdrowiskowej miejscowości.

Cerkiew św. Dymitra w Złockiem

Informacje o pętli Muszyna - Baza Namiotowa Złockie - Złockie - Muszyna

Szczyty na trasie

Koziejówka ( 636 m n.p.m.)